براي عيبيابي كدهاي خطا پكيج ايران رادياتور بايد بگوييم پكيجها به دو نوع آنالوگ و ديجيتال تقسيم ميشوند. براي تعمير و عيبيابي هركدام از اين دو مدل بايد با زبان آنها كه همان كدهاي خطايي است، آشنا بود تا بتوان به راحتي مشكل را متوجه شد. در اين قسمت قصد داريم، خطاهاي رايج پكيج ايران رادياتور را توضيح دهيم.
ارور پكيج ايران رادياتور مدل L و K
ارور هاي پكيج ايران رادياتو مدل K و L شبيه يكديگر هستند كه در زير به آنها اشاره مي كنيم.
- زماني كه ارور پكيج ايران رادياتور E1 باشد باد بفهميد كه علت آن خرابي پرشر سوئيچ (ابزار دقيق كنترل فشار) ميباشد و يا اينكه فشار آب كم است كه بايد تعمير و يا تعويض شود.
- ارور E2 براي نمايش عدم شعله پكيج ايران رادياتور ميباشد.
- ارورهاي E12 و E39 و E99 نشانه از كار افتادن برد پكيج ميباشد.
- ارور E88 كه در صورت مشاهده آن بايد بدانيد كه پكيج بيشتر از حد مجاز گرم شده است.
- ارور E10 نشانه نشت دود از دودكش است كه در صورت مشاهده آن بايد دود كش را بررسي كرد و مشكل آن را برطرف كنيد.
- ارور E50 نشان دهنده اين است كه در حالي كه پرشر در حال كار كردن است فن از كار افتاده است و در اين صورت بايد فن را تعمير يا تعويض كنيد.
- ارور E51 عكس ارور E50 است به منظور اين است كه فن كار ميكند و پرشر از كار افتاده است.
- در صورت مشاهده ارور E42 بايد بفهميد كه مدار پكيج ايران رادياتور باز شده است و بايد آن را تعويض كنيد.
- ارور E81 براي نمايش اين است كه پمپ خراب شده و يا شعله خراب است و دماي پكيج به 105 درجه سانتيگراد رسيده است. در اين صورت بايد رسوب گيري پكيج ايران رادياتور انجام شود.
ليست كد خطا هاي پكيج ايران رادياتور مدل K
كد خطا | شرح خطا |
---|---|
AF | سيستم ضد يخ زدگي |
E1 | پرشر سوييچ آب در وضغيت قطع ميباشد (مدار ان باز است) |
E2 | عيب يابي شعله (يون ) حين كار |
E8 | ترموستات حدي ۱۰۵ درجه عمل كرده است (قطع است) |
E10 | نشت دود به محيط(ترموستات دودكش قطع است) |
E12-E30-E99 | برد الكترونيك معيوب است |
E31 | ترميستور مدار شوفاژ اشكال دارد(اتصال كوتاه كرده است ) |
E32 | ترمستور مدار شوفاژ اشكال است(مدار آن باز است ) |
E41 | ترمستور آبگرم مصرفي اشكال دارد(اتصال كوتاه است) |
E42 | ترمستور آبگرم مصرفي اشكال دارد (مدار آن باز است ) |
E50 | فن خاموش است اما پرشر سوييچ هوا در وضعيت وصل ميباشد |
E51 | فن روشن است اما پرشر سوييچ هوا در وضعيت قطع ميباشد |
E91 | نوسان ولتاژ برق (بيشتر از ۲۶۰ ولت و كمتر از ۱۶۰ ولت) |
E81 | ترموستات حدي۱۰۵ درجه قطع كرده است ولي دماي انداز گيري شده توسط ترمستور طبيعي است |
ليست كد خطا هاي پكيج ايران رادياتور مدل L
كد خطا | شرح خطا |
---|---|
E1 | پرشر سوئيچ آب در وضعيت قطع مي باشد |
E2 | عيب يابي يون حين كار |
E8 | ترموستات حدي ۱۰۵ عمل كرده است |
E10 | نشت دود به محيط |
E12 E30 | برد الكترونيك معيوب است |
E31 | ترميستور مدار شوفاژ اشكال دارد (اتصال كوتاه است) |
E32 | ترميستور مدار شوفاژ اشكال دارد ( مدار آن باز است ) |
E41 | ترميستور آبگرم مصرفي اشكال دارد (اتصال كوتاه است ) |
ترميستور آبگرم مصرفي اشكال دارد ( مدار آن باز است ) | |
E50 | فن خاموش است اما پرشر سوئيچ هوا در وضعيت وصل است |
E51 | فن روشن است اما پرشر سوئيچ هوا در وضعيت قطع مي باشد |
E81 | ترموستات حدي ۱۰۵ قطع كرده است ولي دماي اندازه گيري شده توسط ترميستور طبيعي |
E88 | پكيج بيش از حد گرم شده است بالاتر از ۸۹ و كمتر از ۱۰۵ |
ارور پكيج ايران رادياتور مدل M و E و MB و Eco
در اين نوع پكيج ايران رادياتور ارورها به وسيله چراغهاي از 10 تا 80 نمايش داده ميشوند كه ميخواهيم شما را با آنها آشنا كنيم.
- ارور 70 60 40 نشان دهنده اين است كه فن كار نميكند و پرشر سوئيچ روشن است و به درستي كار ميكند كه در اين صورت بايد بفهميد كه مشكل از فن است و بايد تعمير يا تعويض شود.
- زماني كه چراغهاي 80 60 40 با هم روشن ميشوند به اين معني است كه فن روشن است در صورتي كه پرشر خراب شده و كار نميكند.
- در صورتي كه چراغ 30 روشن شود احتمال قطع بودن سيمهاي و قطع ارتباط با برد اصلي پكيج اتفاق افتاده است كه بايد آن را بررسي كرده و در صورت نياز آن را تعويض يا تعمير كنيد.
- ارور 40 80 زماني اتفاق ميافتد كه دود كش پكيج ايران رادياتور مشكل داشته باشد در اين صورت بايد دود كش آن را بررسي كرده و در صورت مسدود بودن آن را باز كنيد تا از خطرات احتمالي گاز گرفتگي در امان باشيد.
- در صورتي كه با ارور 50 60 70 رو به رو شديد بايد بدانيد كه سنسور ان تي سي با مشكل رو به رو شده است و بايد تعويض شود.
- مشاهده ارور 40 70 نشان دهنده كم بودن فشار آب و يا خرابي پرشر سوئيچ ميباشد.
- نمايش ارور 70 80 براي نمايش خرابي جرقه پكيج، تشكيل نشدن شعله پكيج، قطعي گاز و … ميباشد كه با تعمير رفع خواهد شد.
- ارور 80 براي نشان دادن اين است كه پمپ خراب شده و يا شعله خراب است و دماي پكيج به 105 درجه سانتيگراد رسيده است و قابل تشخيص براي پرشر سوئيچ نيست.
- نمايش ارور 70 براي اين است كه دماي مدار گرمايش افزايش زيادي داشت كه از 105 درجه سانتيگراد كمتر و از 89 درجه سانتيگراد بيشتر است.
ليست كد خطا پكيج ايران رادياتور مدل M
شرح عيب پكيج E،M،B | 80 | 70 | 60 | 50 | 40 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|
خرابي برد كنترل | * | * | ||||
فعال شدن ترموستات ايمني 105 | * | |||||
افزايش حرارت مبدل اوليه بيش از 89 درجه | * | |||||
عملكرد ضد يخ زدگي با پمپ روشن | * | * | ||||
عملكرد ضد يخ زدگي با مشعل روشن | * | * | ||||
باز شدن سنسور آب گرم | * | * | ||||
اتصال كوتاه شدن سنسور آبگرم | * | * | ||||
سنسورشوفاژ مدار قطع شده | * | * | * | |||
سنسور شوفاژ اتصال كوتاه كرده | * | * | ||||
ترموستات ايمني قطع كرده ولي دماي آب شوفاژ معمولي مي باشد | * | * | * | |||
باز شدن پرشر سوئيچ آب | * | * | ||||
سنسور دود باز شده | * | * | ||||
پرشر هوا باز است اما فن كار نمي كند | ||||||
پرشر هوا باز است اما فن كار نمي كند | * | * | * | |||
پرشر هوا بسته است اما فن كار نمي كند | * | * | * |
ليست كد خطا پكيج ايران رادياتور مدل BM
شرح عيب پكيج E , M , B | 80 | 70 | 60 | 50 | 40 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|
خرابي برد كنترل | * | * | ||||
فعال شدن ترموستات ايمني ۱۰۵ | * | |||||
افزايش حرارت مبدل اوليه بيش از ۸۹ درجه | * | |||||
عملكرد ضد يخ زدگي با پمپ روشن | * | * | ||||
عملكرد ضد يخ زدگي با مشعل روشن | * | * | ||||
باز شدن سنسور آب گرم | * | * | ||||
اتصال كوتاه شدن سنسور آبگرم | * | * | ||||
سنسورشوفاژ مدار قطع شده | * | * | * | |||
سنسور شوفاژ اتصال كوتاه كرده | * | * | ||||
ترموستات ايمني قطع كرده ولي دماي آب شوفاژ معمولي مي باشد | * | * | * | |||
باز شدن پرشر سوئيچ آب | * | * | ||||
سنسور دود باز شده | * | * | ||||
پرشر هوا باز است اما فن كار نمي كند | * | * | * | |||
پرشر هوا بسته است اما فن كار نمي كند | * | * | * | |||
ارور هاي پكيج ايران رادياتور مدل هاي انالوگ
شرح عيب ارور پكيج كدهاي خطا هاي مدل هاي m24ff e24ff eco22ff b24ff
خرابي برد كنترل ۳۰ ,۴۰
شرح عيب | كد چراغ چشمك زن |
---|---|
فعال شدن ترموستات ايمني ۱۰۵ | ۸۰ |
افزايش حرارت مبدل اوليه بيش از ۸۹ درجه | ۷۰ |
سنسور شعله (يون) | ۷۰.۸۰ |
عملكرد ضد يخ زدگي با پمپ روشن | ۶۰.۸۰ |
عملكرد ضد يخ زدگي با مشعل روشن | ۶۰.۷۰ |
باز شدن سنسور آب گرم | ۵۰.۸۰ |
اتصال كوتاه شدن سنسور آبگرم | ۵۰.۷۰ |
سنسورشوفاژ مدار قطع شده | ۵۰.۷۰.۸۰ |
سنسور شوفاژ اتصال كوتاه كرده | ۶۰.۵۰ |
ترموستات ايمني قطع كرده ولي دماي آب شوفاژ معمولي مي باشد | ۴۰.۷۰.۸۰ |
باز شدن پرشر سوئيچ آب | ۴۰.۷۰ |
سنسور دود باز شده | ۴۰.۸۰ |
پرشر هوا باز است اما فن كار نمي كند | ۴۰.۶۰.۸۰ |
پرشر هوا بسته است اما فن كار نمي كند | ۴۰.۶۰.۷۰ |
كد خطاهاي پكيج ايران رادياتور تمام مدل هاي ديجيتال
شرح عيب ارور پكيج كدهاي خطا هاي مدل هاي k24 ff L24 FF L24 CF
شرح عيب | مدل پكيج | كد |
---|---|---|
پرشر سوئيچ حداقل آب در حالت قطع ميباشد | CF, FF | E1 |
عيب در شعلهيابي ( ميله يون) حين اشتعال | CF , FF | E2 |
ترموستات حدي C°۱۰۵ عمل كرده است (قطع است). | CF , FF | E8 |
نشتي دود به محيط داخل(ترموستات دود قطع است). | CF | E10 |
برد الكترونيكي معيوب است. | CF , FF | E12,E30,E99 |
ترميستور ntc مدار شوفاژ مشكال دارد (اتصال كوتاه). | CF , FF | E31 |
ترميستور ntc مدار شوفاژ مشكال دارد (مدار باز). | CF , FF | E32 |
ترميستور ntc آب گرم مصرفي اشكال دارد (اتصال كوتاه). | CF , FF | E41 |
ترميستور ntc آب گرم مصرفي اشكال دارد (مدار باز). | CF , FF | E42 |
فن خاموش است اما سنسور فن (پرشر) در وضعيت وصل ميباشد. | FF | E50 |
فن روشن است اما سنسور فن (پ رشر ) هوا در وضعيت قطع ميباشد. | FF | E51 |
ترموستات حدي C°۱۰۵ قطع كرده است ولي دماي اندازهگيري شده توسط ترميستور طبيعي است. | CF , FF | E81 |
دماي پكيج بيش از حد بالا رفته است . بالاتر از C°۸۹ و كمتر از C°۱۰۵٫ | CF , FF | E8 |
سيستم ضد يخ زدگي | CF , FF | AF |
نوسان ولتاژ برق (بيشتر از ۲۶۰ ولت و كمتر از ۱۶۰ ولت) | CF , FF | E91 |
- پنجشنبه ۰۶ خرداد ۰۰ ۱۴:۱۵ ۷ بازديد
- ۰ نظر